09 oktober 2016

Frater Venantius uit Schin op Geul

Standbeeldje van Wim Sonneveld als "Frater Venantius uit Schin op Geul"
Gistermiddag kwam het onverwacht bij me op: ik had zin om weer eens naar Limburg te gaan om een dag met vriend Dick aan de wandel te gaan. Dus wat heen en weer gemaild en zo hadden we snel afgesproken om elkaar in Schin op Geul te ontmoeten. Op station Utrecht CS aangekomen leek de boel in het honderd te lopen; de intercity naar Maastricht had zoveel vertraging dat het mij onmogelijk leek dat deze zou worden ingelopen. Intussen hadden Dick en ik wat telefonisch contact; Dick zou naar Maastricht komen en daar zouden we beslissen waar we zouden beginnen. uiteindelijk werd het toch Schin op Geul want door zeer kort oponthoud op de tussengelegen stations haalde de machinist de vertraging in en in Maastricht aangekomen kon ik de stoptrein naar Schin makkelijk halen; vriend Dick stond al op het perron te zwaaien in zijn nieuwe wandeloutfit; een rode jas!
Leuk om weer samen te wandelen. Dick maakt tegenwoordig fotoreportages die hij van een korte tekst voorziet en ook de dag van vandaag kent zo'n fotoreportage. Bij het standbeeldje van Wim Sonneveld als frater Venantius - bekend bij "ons" ouderen van de TV shows van deze cabaretier - moest ik natuurlijk even gek doen (zie foto). Daarna liepen we richting Gulpen onderweg de landelijke en de internationale politiek besprekend en van de omgeving genietend. Uiteindelijk eindigden we ook in Gulpen waar we afscheid namen na een heerlijk zonnige wandeldag.

Geen opmerkingen: