23 oktober 2016

Dat noemen ze een stedentrip van 3 dagen?!

Van die door communicatiewetenschappers ingegeven moderne manier van marketing krijg ik het lazarus; vanaf 20 euro met het vliegtuig; korting vanaf 50%, het zegt allemaal niks.Bij de NS komt de trein "over twintig minuten" terwijl bedoeld wordt dat de trein een vertraging van een kwartier heeft. Ik erger me er wild aan. Hè, wat mopper ik toch vaak; eigenlijk niks voor mij want ik ben in de grond een zeer tevreden mens.
Wij reizen graag met tUI; een weekje in de zon, zoals vorige week nog in Portugal, of laatst nog in Macedonië. En zo wilde ik ook met TUI naar Wenen; musea bezoeken en gewoon die heerlijke stad weer even op je in laten werken. En ja hoor, voor een aantrekkelijk prijs konden we "drie dagen"  Wenen boeken.
Roos zou met onze agenda's in de hand een reisje boeken en belde mij boos op; op de datum die wij wilden kon je de avond tevoren om half zes 'savonds vliegen en de dag van vertrek om half negen 'smorgens weer terug. Effectief dus maar 1 dag in Wenen. Newspeak voor 1 dag verblijf wordt dus gepresenteerd als "drie dagen Wenen".

Geen opmerkingen: