01 september 2010

Reuze bovisten en Schumann

Wat een ontzettend afwisselende dag vandaag. Eerst met iemand naar de CV installatie van de flat gekeken. Vervolgens naar Utrecht gewandeld voor een prachtig recital in het kader van het Utrechts Festival Oude Muziek. Liederen van Clara en van Robert schumann. De cyclus van Robert kende ik wel omdat Roos en ik die samen hebben gespeeld en gezongen, maar ik had ze nog nooit van iemand anders gehoord, noch life, noch van een CD. Erg imposant vond ik, bij het lied over de Lorelei kreeg ik gewoon kippenvel zo goed interpreteerde de zangeres de tekst. En toen weer heerlijk terug gewandeld. Die wandeling heb ik deze week al diverse keren gemaakt en daarom wist ik zeker dat de reuzenbovisten die ik onderweg tegenkwam daar gisteren nog niet stonden. Drie stuks meegenomen ter consumptie. Voor de zekerheid nog even met Henk F. gebeld of die reuzenbovisten werkelijk goed eetbaar zijn. Hij hield er zelf niet zo van, maar toen ik vertelde dat ze nog heel jong waren gaf hij aan dat ze in dat geval bijzonder lekker zijn. En dat was het geval! Een kogelbiefstukje van de Boer uit Heeze gebakken en vervolgens een stevige portie van de in blokjes gesneden bovist gebakken. Ze krimpen behoorlijk, nemen de smaak van de biefstukjus over maar nemen niet al het vet op; heel anders dan champignons. Biefstukje nog nawarmen in de oven op het bord zoals Ronald B. me dat heeft geleerd en smullen maar. Een echt Slow Food maal.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: