18 september 2010

Alles gedaan en wat nu?

Afgelopen donderdag hebben we heerlijk gebridged in de club. Na afloop nog wat nagepraat met deze en gene. Het gesprek kwam op een nieuwe loopbaan voor één van onze leden. Zij, net met prépensioen wilde gaan coachen met als doelgroep, tot mijn grote verbazing, dertigers. Het schijnt dat deze generatie, die alles al heeft gezien, meegemaakt en bezit, eigenlijk problemen heeft met zingeving.
Nou heb ik dat in één van mijn banen ook al eens gemerkt. Ik was toen directeur van een kleine organisatie met een aantal jonge vrouwen die administratief werk deden. Die hadden het zo druk in het weekend en 'savonds met allerlei activiteiten dat ze het werk beschouwden als een rustpunt?!
Mijn partner Roos heeft een heel goed Bloggie geschreven over dit onderwerp. Daar heb ik niets aan toe te voegen.

Geen opmerkingen: