30 september 2010

Een blauw juweeltje


Woensdag was weer eens een mooie dag. De afgelopen dagen had ik wat op m'n PC zitten klooien en had allerlei oude foto's bekeken waaronder die van de wandeling langs het TIenhovens kanaal, bij mij in de buurt. Daar is, tegenover de Eendekooi een prachtig stuk natuurontwikkeling verricht. Zo'n tienjaar geleden werd de bovenkant van het bestaand weiland afgegraven; het resultaat was een wat desolaat landschap met een hoop uitgegraven veengrond. Het zag er niet uit; de foto's van toen kwam ik tegen, maar dan wat er nu is uitgekomen. Het is een fantastisch mooi trilveen gebied geworden, precies zoals de ontwikkelaars voor ogen stond. Er past niets anders dan een dankjewel aan Natuurmonumenten en de Provincie. Na het zien van die oude foto's moest ik gewoon vandaag even gaan kijken. Ondanks al het gewandel van de afgelopen week toch maar de sandalen aangetrokken en met de bus naar Hollandse Rading. Lekker op een bankje zitten genieten van al het moois aldaar. Op de terugweg kreeg ik nog een alleraardigst en bepaald niet alledaags presentje: een schitterend blauw juweeltje vloog tussen het riet, jawel, een kleine ijsvogel!
Natuurgebied bij het Tienhovens kanaal. Trilveen met veel vogels.

Posted by Picasa

Geen opmerkingen: