08 januari 2023

Wat een zooi!

 


Afgelopen woensdag, op weg naar de tandartsenpraktijk in het deftige Amsterdam oud-Zuid, zag ik een enorme stapel afval staan, stukken meubilair, zakken troep, nou ja het bekende tafereel, niet specifiek voor Amsterdam; hier in Bilthoven zie ik ook vaak van die mini-vuilnishopen staan waarvan je dan maar hoopt dat die worden weggehaald door de gemeente. Maar wat me toch vooral frappeert is de enorme hoeveelheid rotzooi die wij moderne mensen achterlaten. Zakken met verpakkingsmateriaal, overig huishoudelijk vuil als schillen, papier. Ik sta er vaak versteld van als ik zie wat er zoal uit de verschillende huishoudens wordt geproduceerd aan afval en dan noem ik nog niet eens al die ouwe auto's, fietsen en ander groter afval. We komen erin om. Ik noem expres niet het onzichtbare afval dat in de lucht en in zee verdwijnt.
Maar toen ik klaar was bij de tandarts zag ik wel hoe deze mini-afvalhoop werd opgeruimd, een efficiënt werkend team met een vrachtwagen, voorzien van een grijparm pakte alles op en nam het mee.

Geen opmerkingen: