18 januari 2023

Nu helemaal geen trein

 Was de stoptrein van 9.00 uur gisteren een kwartier te laat, daar was hij vandaag zelfs "gecancelled" en dat terwijl ik met Roos had afgesproken om vandaag vanuit Nunspeet te gaan wandelen. Daarbij was het plan om, wanneer we geen van beiden vertraging zouden hebben de bus naar Elspeet te nemen en dan via de Zwarte Boer (met koffie of lunchje?) terug naar Nunspeet te lopen. Ik had er al rekening mee gehouden dat een van ons beiden vertraging zou kunnen hebben en dan via het Hulshorster zand naar de gisteren door mij bezochte halte "Landgoed Hulshorst" te wandelen. Maar helemaal gecancelled betekent dat de plannen moeten worden omgegooid en improviseerde ik dat we elkaar in Putten zouden ontmoeten; dat is een treinhalte waar de treinen in beide richtingen tegelijkertijd stoppen. En zo kwamen we elkaar tegelijk tegen, ik met de volgende trein dus, op station Putten en liepen we een oude bekende, van Putten naar Ermelo via het Solse Gat, een diepe zandkuil. Was weer een mooie droge wandeldag en we liepen heerlijk keuvelend door het fraaie Veluwse landschap. Uiteraard week Roos af van de track die ik gepland had, zodat "Truus¨ voortdurend liep te mopperen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Geen opmerkingen: