17 januari 2023

Eindelijk weer een zonnige dag

 

Wolf of hond?

Tot mijn genoegen zag ik gisteren al op de site van het KNMI dat er voor vandaag een dag met een 9 werd gegeven, een droge dag! "Dat wordt wandelen!" had ik al besloten. Het was weer tijd voor een wandeling op de Veluwe vond ik en wel naar mijn favoriete stek, Leuvenum/Hulshorster zand Nunspeet en omgeving. Maar onlangs i de bus van Harderwijk naar Leuvenum uit de vaart genomen en is Leuvenum slechts op ingewikkelde wijze met OV bereikbaar. Maar daar had ik wat op gevonden. Wat manipulerend met OV9292 en Komoot had ik bedacht dat Elspeet ook best een aardige bestemming voor begin- of eindpunt was. Daarenboven had ik ook de bushalte "Landgoed Hulshorst als zodanig in beeld gekregen. En zo had ik besloten om vandaag met de bus van Nunspeet naar Elspeet te gaan en dan via Leuvenum en langs de Leuvenumse beek naar de bushalte Landgoed Hulshorst te lopen. Echter, de trein naar Nunspeet had 15 minuten vertraging, dus die vlieger ging niet op en gooide ik alles om en stapte uit in Harderwijk en nam daar de bus naar Hulshorst en liep tegen de richting in naar het Hulshorster zand.



Zo hoog zag ik de Leuvenumse beek niet eerder

Daar zag ik dat de Leuvenumse beek zo hoog stond als ik hem nog nooit had gezien en bedacht mij dat ik beter lekker over het Hulshorster zand direct naar Nunspeet zou lopen en zo deed ik. Ik verzamelde nieuwe steentjes maar ontdekte ook sporen die ik voor afkomstig van een volwassen wolf hield, die zijn hier absoluut aanwezig. Ik blijf het onwijs vinden dat dit hier uitgestorven, verjaagde roofdier weer wordt toegelaten in ons overbevolkte land, dat moet tot ellende gaan leiden. Maar goed, ik heb gelukkig geen wolf ontmoet.

Geen opmerkingen: