22 januari 2023

De kippenvleugeltjes hadden aftrek

 

Ronja eet een vleugeltje

Was ze afgelopen vrijdag officieel jarig, daar werd vandaag Ronja's verjaardag breed gevierd. Eigenlijk ga ik zelden of nooit naar vieringen van kinderverjaardagen, maar de verjaardag van Peter afgelopen december vond ik zo genoeglijk dat ik Joke had gevraagd of Roos en ik vandaag bij de viering van Ronja's verjaardag welkom waren. En dat was het geval: "geen kadootjes en zeker geen boekjes", werd mij op het hart gedrukt. Wel kippenvleugeltjes en die had ik dus afgelopen vrijdag direct ingeslagen op de markt en direct gebakken. Vanmorgen bijtijds opgestaan en naar Gouda gegaan met trein en bus. Het was een hele drukte aldaar, allemaal volwassenen bij elkaar gepropt, zodanig dat Roos en ik er niet eens meer tussen pasten. Vind ik geen enkel probleem hoor, ik vermaak me bij voorkeur met de kleinkinderen. Evi en Sjoerd vlogen me om m'n nek, ze hadden me lang niet gezien en vonden het duidelijk een genoegen dat wij er ook waren. Snel haalde ik de kippenvleugeltjes uit de rugzak en zette die op tafel. Joke warmde er een paar van op in de magnetron. Die gingen erin als koek, ik had er best wat meer mogen meenemen?! Joke had gezegd dat de vleugeltjes voor algemeen gebruik waren maar Evi en Sjoerd waren er niet bij weg te slaan zodat Joke de rest maar in de koelkast terug zette, ze waren in de eerste plaats natuurlijk voor Ronja. Nou ja, die zat zich ook tegoed te doen aan het ongevleugelte. Intussen las ik een leerzaam boekje over anatomie voor aan Bram en sprak met Hugo en Marjorie en ook met Arja. Fijn om zo te midden van m'n kinderen en kleinkinderen te vertoeven net als toen bij Peter. Dat is mijn lol van zo'n verjaardag, maar niet te vaak har har. 

Geen opmerkingen: