30 januari 2023

Naar Vierhouten

 

De Paasheuvel Vierhouten

Die Veluwe is toch wel een heel fraai en toegankelijk stuk natuur, vol van wandelpaden en mooie stukken bos en heide. Het wandelboekje over het Veluwe zwerfpad had ik bij Roos gelegd maar heb ik nu weer mee terug genomen om te inspireren voor wandeltochten die ik overigens niet vanuit dit boekje maar door "Truus", Komoot laat definiëren, vind ik wel zo makkelijk. Dan weet je vrij precies hoeveel kilometer jegaat lopen. Inmiddels heb ik een handigheidje opgedaan met Komoot, wanneer je een gedefinieerde track loopt dan kun je zien hoe lang je nog ongeveer onderweg bent voordat je op je bestemming bent, terwijl 9292 de informatie geeft hoe laat de bus op de vertrekhalte is kun je onderweg je pauzes aanpassen. Vandaag was het guur weer, met een redelijk harde koude wind, zo guur dat broer Jan, waarmee ik onderweg appte om een afspraak te maken, zelfs omgekeerd was naar huis terug bij zijn dagelijkse 5 km wandeling. Ik had daar minder last van maar ik had het ook wel zo uitgezocht dat ik de wind veelal in de rug had en niet in m'n gezicht. Doordat ik redelijk goed kon afstemmen hoeveel tijd ik had voor pauzes kon ik rustig wat kippenvleugeltjes weg knagen en een boterham. Evengoed was ik ruim 15 minuten te vroeg op de bushalte in Vierhouten na 10 kilometer vanuit Leuvenum, een fraaie niet eerder door mij gelopen etappe door bossen en heiden. Intussen had ik met broer Jan een afspraak gemaakt voor morgen. Gaan we uiteindelijk ook een lekker stuk lopen in de buurt van Schoorl.

Geen opmerkingen: