03 januari 2023

Terwijl ik langs de oever met dubbelloof liep

 

Oever met dubbelloof

Zowel het KNMI als Weeronline waren optimistisch over de weersverwachting met betrekking tot de regenkans, althans daar waar het wandelweer betreft. Dus nam ik de trein naar Den Dolder en liet van daaruit Komoot een mooie track construeren, Truus hielp mij wel verder om de weg te vinden. En ze loodste me, zelfs in deze omgeving waar ik al veertig jaar gewandeld heb langs paden die ik niet eerder heb bewandeld totdat ik in Peijnenburg kwam met de bekende smalle slootjes met aan de oevers grote hoeveelheden dubbelloof. Daar ging m'n telefoon aan het piepen en hield niet op: "er is wat aan de hand", dacht ik en ja hoor, net als 4 jaar geleden toen ik met Ab aan de wandel was en hij mijn voortdurend trillende telefoon vergeleek met een vibrator, op de groeps-app van de donorkinderen werd door Nathalie gemeld dat er weer een nieuwe loot aan onze boom was ontloken. Een hele commotie op de groepsapp, ik moest er wel een beetje om lachen en zou wel even kijken hoe het af zou lopen. Toevallig had ik een paar weken geleden de berichtgeving van MyHeritage gestopt vanwege de dagelijkse reclames voor DNA-testen waar ik echt geen behoefte aan heb en ook nooit zal krijgen. Maar dus ook geen bericht over een nieuw donorkind, dat had ik niet verwacht, maar gelukkig had Nathalie het bericht ook ontvangen en zij springt dan als een bok op de haverkist har har, gelukkig maar in dit geval. Na de decepties met de laatste twee meldingen, waarbij het donorkinderen betrof waarbij het kennelijk niet ging om het leren kennen van de donor ben ik wat terughoudend geworden, maar dat ging bij thuiskomst over.
Uiteindelijk hadden we snel contact via de telefoon en spraken we af om elkaar te ontmoeten.

Geen opmerkingen: