15 januari 2023

Documentendag

 We moesten vanmorgen redelijk bijtijds opstaan vanwege een afspraak die Roos had gemaakt met een vriendin hier in Bilthoven. Ik besloot met haar op te lopen richting huis van vriendin en van daaruit liep ik het dorp uit en ondanks de storm naar Sandwijck, daar wandelde ik het rondje twee keer en heb nog wat zitten mijmeren op de bankjes aldaar. Er liepen maar weinig mensen, waarschijnlijk vanwege het wat minder aantrekkelijke weer. Ik liep weer terug en ontdekte dat het "van Boetzelaarpark" over meerdere ingangen beschikt dan ik in al die veertig jaren dat ik in deze gemeente woon had opgemerkt. Via de Hessenweg liep ik terug naar huis en daarbij kwam ik langs de winkel van Dirk van der Broek met in de etalage allerlei wel heel voordelige aanbiedingen waaronder die voor hoeslakens en die heb ik nodig; Roos ontdekte een overduidelijke slijtageplek (mijn moeder noemde dat een glee) dus moet ik sowieso een paar nieuwe hebben, maar nog meer aanbiedingen. Ik bedacht mij dat ik maar eens wat vaker naar deze concurrent van AH moet gaan, vond het altijd wel een aardige zaak maar mijn voorkeur lag toch altijd wel bij de grootgrutter uit Oostzaan. Wist u dat een deel van mijn voorouders uit Oostzaan komt en dat mijn overgrootvader bij de oude Albert op school heeft gezeten, althans bekend met hem was. Dat eerste winkeltje staat nog steeds ergens op de Zaanse schans; ik dwaal af.
Ik liep door naar de flat en was nog niet thuis of het begon te regenen. Even later kwam ook Roos terug van een buitengewoon gezellig bezoek aan haar vriendin. Na een lunch van brood met kroket gingen we ons beraden op een tweetal documenten die geproduceerd moesten worden. Het initiatief daarvoor lag deels bij mij, maar we bereidden beide eerst samen voor door alle feiten nog eens door te nemen. Heerlijk om samen te sparren, dat is onze forte. Meestal doen we dat tijdens het ontbijt 's-morgens vroeg in bed, maar dat zat er vanmorgen niet in.

Geen opmerkingen: