09 januari 2023

De tijd is onbarmhartig!

 "Als ik 's-morgens in de spiegel m'n ouwe kop zie dan zet ik er zo snel mogelijk het mes in!", zo is de grap die ik geplagieerd heb van vriend Dick. In de loop der jaren heb ik een knap lelijke ouwe kop gekregen, maar dat hoort erbij nietwaar. Dit kalenderjaar hoop ik de 75 jaar te bereiken.
Vandaag liep ik met de fiets aan de hand naar de uitgang van "de Kwinkelier", het aftands in wederopbouw verkerend winkelcentrum van Bilthoven. En daar herkende ik mijn voormalige huisarts met zijn markante haardos, ik groette hem en zag dat ook hij door vadertje tijd behoorlijk tepakken was genomen en kon het niet laten om te zegge: "Wat is de tijd toch onbarmhartig", en dat beaamde hij enigszins. Ik moest er wel een beetje om lachen, we begonnen elkaar te kennen in onze dertiger jaren en nu zijn we beiden in ons zevende decennium aangeland en ouwe kerels geworden.

Geen opmerkingen: