04 februari 2021

Wat moet je zonder WiFi?

De verhuizing van buurman Sjoerd

 Gisteren verhuisde Sjoerd, een van de buren waarmee ik al jaren contact heb; hij gaat met zijn echtgenote in Bilthoven wonen, dus wel in de zelfde gemeente. Gezinsuitbreiding noopt hen tot de eensgezinswoning in plaats van een flatje. Nu is Sjoerd al op de kop af 7 jaar mijn WiFi leverancier, d.w.z. dat ik mede gebruik mag maken van zijn WiFi voorziening, dwars door een aantal betonnen muren heen. Maar daar is dus gisteren, iets eerder dan verwacht een einde aan gekomen. Vandaag merkte ik dat ik geen WiFi meer had; verbaasde me niet hoor. Intussen had ik al afgesproken dat ik bij Hisso, mijn naaste buurman op de WiFi kon. Per WhatsApp meldde ik dat de tijd gekomen was en dat ik graag de benodigde codes van hem zou willen hebben. Kwam helemaal in orde. ś-Avonds kwam hij deze op een papiertje geschreven langs brengen; hij had dienst, dus moest hij weer snel weg. Roos en ik probeerden direct of we de WiFi aan de gang kregen en inderdaad. En nu het signaal door wat minder beton heen hoeft heb ik ook een groter bereik merkte ik al snel; niet meer alleen vanuit mijn zithoekje, maar ook veel verder in huis; wel zo makkelijk.

Geen opmerkingen: