05 februari 2021

Ouariachi en Glastra van Loon

 En andere columnist van de Trouw, Jamal Ouariachi vind ik ook steeds erg goede stukken schrijven. Van Karel Glastra van Loon heb ik onlangs het boek Passievrucht in één ruk uitgelezen; met het boek "de vernietiging van Prosper Morel", van Ouariachi schiet ik maar niet op. Beide boeken hanteren in mijn ogen de enorme drankzucht van de hoofdpersonen naar mijn zin wel wat erg veel. Beide hoofdpersonen doen dat vanwege een obsessieve zucht naar kennis over een inmiddels lang overleden liefde. Heb ik Passievrucht in één adem uitgelezen, daar heb ik erg veel moeite met Prosper Morel juist vanwege die drankzucht, waar ik in mijn dertiger jaren ook nogal last van had; misschien daarom wel hoor, maar toch vooral dat de hoofdpersoon zichzelf niet in de kraag vat en zichzelf weer op de rails hijst. Ik ga het toch maar verder lezen; Passievrucht vond ik fascinerend ondanks dat ik de film al eens had gezien en de clou mij derhalve bekend was. 

Geen opmerkingen: