14 februari 2021

De laatste ijsdag

 

Nog eenmaal op het ijs

Vanmorgen na het ontbijt ben ik weer vertrokken naar de Bilt. Volgens de voorspellingen zal het maandag gaan dooien; vandaag de laatste vriesdag, leuk voor de kinderen om nog te genieten van sneeuw en ijs. Aangekomen in Bilthoven liep ik natuurlijk door het Houdringhebos naar huis en passeerde de ijsbaan; een drukte van jewelste, maar gelukkig geen politie ingrijpen vanwege die vervloekte maatregelen; ik merk dat ik daar zo langzamerhand zo schoon genoeg van begin te krijgen. Ik vermijd al de winkels vanwege dat rondlopen met die muilkorven en koop zo veel als maar mogelijk is op de markt. Heel af en toe nog even naar AH voor dingen die je niet op de markt kunt inslaan.
Maar goed, ik kwam natuurlijk langs de ijsbaan; allemaal schaatsende mensen, vooral kinderen. Ik bedacht me dat ik in geen jaren meer op ijs had gestaan en dat dit wel eens de laatste keer zou kunnen zijn dat ik daartoe in staat ben; het vriest uiteindelijk zelden meer voldoende om een stevige ijsvloer te doen ontstaan. Dus stapte ik op het ijs en vroeg een leeftijdsgenoot om een foto van me te maken. Deze siert de blog van vandaag.

Geen opmerkingen: