07 februari 2021

Sneeuwpret

Spijtig voor Nathalie; daar lag niet veel

 Gisteravond, bij het slapen gaan begon het inderdaad wat te sneeuwen; het waaide ook stevig en het was koud. Maar vanmorgen lag het beloofde pak sneeuw er inderdaad. Ik maakte een paar foto's van de huizen achter de flat en stuurde een daarvan naar het gezamenlijke WhatsApp account van Roos en mij met de donorkinderen met de vraag hoe het op de verschillende locaties zou zijn. Ook vroeg ik mijn correspondent in Vaals en daar lag niets evenals bij Nathalie in Groningen; daar zou volgens de eerste verwachtingen het meeste zijn gevallen, maar uiteindelijk was het net zo weinig als bij Asbjörn in Engeland, een lullig klein beetje poedersneeuw.
In Brabant lag zat

Mariska liet foto's zien van de kinderen in de sneeuw; opgewonden koppies met rode wangen en genieten van het nieuwe. Een dikke laag sneeuw inderdaad. Ik was blij dat ik er bij Roos op had aangedrongen dat ze terug zou gaan naar Wijhe; het was zo verschrikkelijk koud en er stond zo'n harde noord-oosten wind; daar moet je gewoon bij zijn in een vrijstaand huis. Ik had nogal wat herinneringen van het huis in de Hoflaan waar in die paar koude winter gevochten moest worden om het huis te beschermen.

Nee, niet uit Surabaya, maar uit Breda.
Ook daar een flink pak sneeuw


Geen opmerkingen: