13 februari 2021

Twickel in de sneeuw

Station Delden

 Vanmorgen gingen we op weg naar Ruurlo; wandelen en bij de slager in Ruurlo lekker "aged dry meat" inslaan. Eenmaal in Zutphen gekomen zagen we dat de trein naar Ruurlo op dat tijdstip niet reed. Dan maar met dat andere lijntje naar Goor of Loghem was het plan. Onderweg realiseerden we dat we ook naar Delden konden gaan, naar het landgoed Twickel. Ondanks dat er een wisselstoring was kwamen we uiteindelijk in Delden en daar kregen we geen spijt van; het landgoed Twickel is vrijwel direct vanuit de trein bereikbaar en is verschrikkelijk mooi, zeker nu in de sneeuw. Roos had onderweg in Komoot een route uitgestippeld van 12 km en die hebben we precies uitgelopen. Mijn complimenten voor haar creativiteit; ik beheers niet eens de techniek om een dergelijke track te maken en Roos wel en dat niet alleen, maar in realiteit bleek het ook nog eens een schitterende wandeling te zijn. En eenmaal terug op het station, waar mijn OV-engel voor een perfecte aansluiting zorgde, bleek dat we 11,9 km hadden gelopen. 
Er lag veel meer sneeuw dan in Utrecht; op bepaalde plekken was het zodanig opgewaaid dat je er tot over de knieën in kon wegzakken, wat ik natuurlijk ook vast wilde leggen op de blog van Roos van deze dag.
Was een heerlijke dag, die ik moest afsluiten met een klein tukje na het eten. 

Geen opmerkingen: