09 februari 2021

Het kan niet op

 De miljarden vliegen om je oren; steun voor omvallende bedrijven is er maar eentje van. De faillisementen kunnen niet uitblijven door de ingrijpende maatregelen rond de huidige pandemie die maar blijft duren door de lockdown zelf maar vooral omdat het virus muteert zodanig dat het bij de veranderende maatregelen toch blijft doen wat een virus nou eenmaal doet: infecteren en voortplanten net als levende organismen. Lees "the selfish gene" van Richard Dawkins er maar eens op na.
Het zorginstituut Nederland, orgaan van de NLse staat rapporteerde in de tijd voordat er sprake was van de Corona pandemie dat er te veel geld aan gezondheidszorg wordt besteed en dat dit  in toenemende mate ten koste gaat van de economische ontwikkelingen. Dat gevoel had ik eerlijk gezegd al jaren en ik voelde me dan ook bevestigd toen ik dit las. Des te meer zorgen maakte ik me eerlijk gezegd toen al die miljarden vrij gemaakt zouden gaan worden voor de Corona problematiek, samen hangend met het - wat ik noem - het vermoorden van de economie. En ja hoor, nu las ik al dat er niet meer gesproken kan worden over de broodnodige uitbreiding van het spoorwegnet met de lijn Groningen-Heerenveen- Lelystad vanwege het tekort dat ontstaat door de financiering rond de Corona problematiek. Hoe lang laten we dit circus doorgaan? Er is meer geld nodig en dat zal toch door de economie moeten worden opgebracht en die wordt ook nog eens verlamd. Met Sjef van Oekel zou ik zeggen: "Ik word niet goed!".

Geen opmerkingen: