06 mei 2020

Sjoerd alweer 5 jaar oud

Ja ja, de tijd gaat snel, vanmorgen bedacht ik mij dat kleinzoon Sjoerd in deze hectische Corona-tijd zijn verjaardag zou vieren. Hij had mij enkele weken geleden, voordat Corona haar kwaadaardige nek uitstak expliciet gevraagd of ik op zijn verjaardag wilde komen. Eigenlijk kom ik nooit op verjaardagen maar gewoon wanneer het zo uitkomt, maar deze keer had ik toegezegd om echt te komen. Tja, dat kwam er niet van, maar de Video Chat mogelijkheden boden toch een elektronisch soelaas. Ik stuurde een WhatsApp bericht met de vraag of het nu zou schikken dat ik even zou "komen". Ze had intussen Sjoerd geïnstalleerd, hij zat kennelijk al direct klaar, mijn telefoon ging en daar zat de jarige Job; met een verjaardagsmuts op en blije oogjes. We hadden een uitvoerig gesprek waarin hij vertelde wat hij had gekregen: een boksbal met bokshandschoenen. Natuurlijk kregen we een demonstratie; Evi hield de boksbal omhoog en Sjoerd "ramde" erop met zijn spiderman handschoenen. Ook de kleine Morris kwam even in beeld en zwaaide naar opa Eef en oma Roos.
Het was dus alweer 5 jaar geleden; we waren met vakantie op Lesbos en wisten dat Arja vandaag of morgen zou bevallen. Op het moment dat de telefoon ging waarbij Arja mij van de geboorte kond deed vloog er een ooievaar over. Dat vond ik zo'n leuke coïncidentie.  

Geen opmerkingen: