05 mei 2020

Hele ochtend in de keuken

Spektaart bakken
Gisteravond begon het al; had ik een tijd de pollepel niet gezwaaid, daar had ik een onstuitbare behoefte om er weer eens lekker tegenaan te gaan met - wat ik zo langzamerhand toch wel wel voel als - mijn passie: bakken en koken. En als gezegd, dat werd gisteravond dus nog het bakken van een brood. Zo langzamerhand heb ik daar toch wel de finesses van bereikt. Misschien dat het - onbedoelde - vloerbrood, dat werkelijk een optimaal mondgevoel geeft nog een puntje hoger scoort.
Ik zette vast wat zaken uit de vriezer als eierstruif voor een spekpannenkoek als ontbijt en bruine bonen in de week om een maaltijdsoep van te maken. Maar ook deeg en vulling voor een quiche haalde ik uit de vriezer.
Het eindresultaat was dus een brood, een quiche, een spekpannenkoek en een enorme pan met maaltijdsoep. Toen had ik het ook wel gezien.

Geen opmerkingen: