16 mei 2020

Niet zo schuw

Een heerlijk varkensleven
Met mijn, inmiddels 72 jaar behoor ik ongetwijfeld tot de "kwetsbare" ouderen, de groep die fors risico loopt om ernstig, zelfs dodelijk ziek te worden van het Corona virus; alle reden dus om voorzichtig te zijn, maar ik wil toch wel een beetje leven. Daarom houd ik mij ook behoorlijk aan de regel van 1,5 meter, maar verder ga ik toch wel mijn gang. Maar sommige mensen zijn zo ontzettend bang dat zij een regel van wel 3-5 meter aanhouden, zelfs wanneer je elkaar tegen komt in de buitenlucht. In het begin werd ik daar wat lacherig van, maar inmiddels bedrukt dat mij in hoge mate; mensen gaan elkaar mijden, maar elkaar wellicht ook meer en meer als bedreigend, vijandig beschouwen en dat treft mij bijzonder onaangenaam.
Een mooi heldere sloot
Vandaag gingen Roos en ik weer lekker aan de wandel in de omgeving van Heino. Via een winkel die Roos wel, maar ik nog niet had bezocht; een winkel die biologische artikelen verkocht maar ook vlees van eigen varkens en koeien. Het ging er heel relaxed; ook de dames achter de kassa deden niet schuw. Toen ik daar iets van zei antwoordden ze ook heel helder dat ze "hier" niet zo angstig waren uitgevallen. Dat deed me zo goed; mijn dag kon niet meer stuk. Pas bij het verlaten van de winkel zag ik dat er wel alle ontsmettingsmogelijkheden voor de klanten aanwezig waren; je kon je handen wassen en met chemische zooi behandelen, dus aan de regels was voldaan.
Wij liepen op de kaarten van Komoot via voor ons nieuwe paden naar Wijhe. Verrassend mooi weer die omgeving van Heino voordat we weer in de bekende en wat eentonige nabijheid van Wijhe kwamen.

Geen opmerkingen: