01 januari 2020

Nieuwjaarsdag 2020

Een nieuw decennium; wat zal het ons gaan brengen. In ieder geval een verhuizing van Roos over enkele weken reeds. Dat is een grote verandering. En of het niet op kan deze eerste maand al gaan Martijn en Margot niet alleen trouwen maar in februari ook transcontinentaal verhuizen naar Indonesiƫ. En wat nog meer? Twee nieuwe kleinkinderen over enkele maanden. Dat zijn de gebeurtenissen rond de kinderen en er zal ongetwijfeld nog veel meer gaan gebeuren de komende jaren op het kinderfront. Misschien nog wel een donorkind erbij; het vorig decennium was wat dat betreft wel een grote verrassing; vijf volwassen kinderen met feestelijke kennismaking. Was me een emotionele draaimolen hoor voor iedereen. En 8 kleinkinderen; brengt ook behoorlijke reuring.
Maar waar je als 70-jarige ook bij stil staat is je eigen leeftijdsverwachting. Mocht ik het beleven dan zou ik aan het eind van dit nieuwe decennium 81 zijn en dat vind ik toch wel heel echt oud hoor. Ben ik nu natuurlijk al, maar al met al loop ik nog steeds mijn kilometertjes en gaat = afgezien van het kijken - alles me nog heel aardig af. Maar 81? zo oud is mijn vader geworden, en ik heb altijd verwacht, sinds hij was overleden, dat ik die leeftijd ongeveer zou bereiken als alles een beetje mee zit. Dus dit wordt wellicht mijn laatste decennium; dat ging toch wel door mij heen; in alle tevredenheid hoor lezer; ik ben heel tevreden als ik terug kijk, wat natuurlijk hoort op een dag als vandaag.
Dit is dus echt een overpeinzing van mij.

Geen opmerkingen: