28 januari 2020

Miguel Nicolelis

In de Trouw stond een artikel waar Roos' oog op viel en dat mij ook frappeerde. Het ging over een Braziliaanse hersenonderzoeker die bekend is geworden door een volledig verlamd persoon middels een zgn.  exo-skelet te doen bewegen onder aansturing door de eigen hersenen van de verlamde. Dat is natuurlijk een prestatie van jewelste en wie weet waar dat allemaal in de toekomst toe kan leiden.
Deze Miguel Nicolelis heeft een boek geschreven met als titel: "The true creator of everything" en de korte toelichting in het artikel van de Trouw was wat mij triggerde en minder die opzienbarende truck met het aangestuurde exo-skelet.
Het getuigt van een krachtig "out of the box" denken en daar zou ik graag meer van willen lezen. Daarom wil ik mij gaan verdiepen in dit boek. 

Geen opmerkingen: