29 november 2018

Wandelschoenen in het vet gezet

Lekker poetsen op het aanrecht
Onlangs heb ik nieuwe wandelschoenen aangeschaft; had ze nog niet behandeld; het was nog steeds droog geweest en nog niet zo koud, dus had ik mijn lage schoenen gedragen bij het wandelen. Maar nu met regenachtig weer heb ik ze maar even goed in het vet gezet.
Terwijl ik zo bezig was met dat kleine werkje bedacht ik mij dat ik daar vroegâh zo slordig mee was. Ik had een keer met Dick door de regen gewandeld en m'n wandelschoenen uitgetrokken in de schuur en nooit meer aan gedacht totdat Dick me enige tijd later op kwam halen voor een volgende wandeling. Mijn schoenen waren helemaal beschimmeld door het vocht; ik schaamde me rot en kreeg onvervalst op m'n kop van Dick. Moest daar nu om lachen; het waren toch mijn schoenen, maar slordig en onzorgvuldig was het wel. Maar ook later nog vette ik de schoenen zelden in totdat ze helemaal van de droogte begonnen te scheuren.
Maar dat is nu al vele jaren anders; het loopt gewoon veel lekkerder als je de schoenen regelmatig invet; het leer wordt lekker soepel en dat loopt gewoon fijner.
Heb vandaag ook een nieuwe app gedownload op mijn smartphone; een door Dick gepraktiseerde en aanbevolen app voor het vastleggen van wandelingen en integreren van foto's met GPS; maakt ook de GPS-apparatuur overbodig. Ga die App, Komoot genaamd maar eens uitproberen; is inmiddels helemaal gelukt. Het bekende "drietje", de geel gemarkeerde wandeling hier achter in het Houdringhebos heb ik op deze manier "gedocumenteerd". 

Geen opmerkingen: