11 november 2018

Noten en krentenbrood

Martijn en Margot moesten vandaag in de Zaanstreek zijn voor een familie bijeenkomst; ze brachten ons helemaal thuis naar Bilthoven. We namen afscheid na een bijzonder gezellig en geslaagd weekend. Naar ik vermoedde had ik nog een klein rozijnen-notenbrood in de vriezer liggen; aangezien Martijn dat erg lekker had gevonden gaf ik hen dat mee alsmede een paar soorten noten waar zij als vegetariƫrs vast wel raad mee weten.
Ik beloofde Martijn, die veel van pianomuziek houdt om een paar "links" te sturen. Ik stuurde hem een bericht hieromtrent:

Martijn, hierbij een link naar de uitvoering van een van de piano sonates van Franz Schubert. Ooit kreeg ik van mijn goede vriend Dick zowel de partituur als de CD; hij wist altijd precies wat hij moest geven de snoodaard. Het effect was precies wat hij voorstond en wel dat ik deze sonate zo ontzettend mooi vond dat ik hem ook zelf heb ingestudeerd en behoorlijk veel heb gespeeld. 
In het eerste deel hoor je gewoon een verhaal met aarzelingen en uitkomsten; speels en soms wat overmoedig en een enkele keer wat zwaarmoedig. 
Het tweede deel is vooral peinzend en in het midden boosheid en verontwaardiging; meer verwachten en tot slot berusting.
Het derde deel is ontspannen en licht vrolijk.
Geniet er maar van en laat me weten wat je er van vindt.


Geen opmerkingen: