01 november 2018

Een tas vol kinderboeken

Vandaag de eerste verkoopdag van de WVT. We hadden nog steeds geen foto van de tandem gemaakt voor de blog; om te voorkomen dat hij verkocht zou zijn voordat we de foto hadden kunnen maken stonden wij ook in de rij. Een forse mensenmenigte, waarvan sommigen kennelijk al meer dan een uur voor de deur stonden aldus zeggen, verdrong zich voor de deur. Ik moest er wel om lachen; hadden we voor honderden euro's "handel" ingebracht en hadden we echt niets nodig (als ouderen heb je niet meer zo veel nodig; je hebt alles toch al?!) daar lieten we ons om klokslag 14.00 uur met de mensenstroom meesleuren naar de volgestouwde ruimten van de WVT. Overal stonden keurig gesorteerde spullen.
Een paar jaar geleden heb ik hier voor een habbekrats een hele serie kartelmesjes gekocht die ik overigens nog steeds gebruikt en ook een heel mooie set tafelmessen om niet te vergeten een aantal truien en boeken. Ook nu ging ik voor boeken, kinderboeken wel te verstaan terwijl Roos de foto van de tandem ging maken; die staat overigens al in een eerder gepubliceerde blog. Ondanks dat de kinderen ongehoorde hoeveelheden boekjes hebben vinden ze het nog steeds leuk om iets nieuws te krijgen aldus dochter Arja. Dus ging ik met enkele kilo's kinderboeken weer naar huis. Intussen was ik Roos in de drukte uit het oog verloren.

Geen opmerkingen: