22 mei 2018

Zo schoon was het nooit

Zo netjes is mijn keuken
niet zo vaak
Mijn buurman Sjoerd is enkele weken geleden gehuwd met Nivethika, een collega van hem afkomstig uit Sri Lanka. Dat wordt deze week nog eens dunnetjes overgedaan voor de NLse wet en dus kwam een deel van de familie over uit dit verre land. Ik heb hem aangeboden om voor een paar dagen mijn flat voor een deel ter beschikking te stellen zodat hij daar twee mensen kon laten slapen. Tja, dat betekent wel dat ik de flat net als bij bezoek van (schoon)dochters moet reinigen. Dus stofzuigen, bed verschonen, de was doen, de afwas doen. Allemachtig wat een klus, maar ik moet heel eerlijk wel constateren dat het resultaat niet alleen - volgens Roos - oogverblindend was maar voor mijzelf ook heel bevredigend. Ik ga toch eens wat vaker goed schoonmaken.
Arja had al eens gezegd dat het haar zo heerlijk leek om in mijn flat te komen soppen (zal ze niet aan toekomen met binnenkort 4 kiddoos), maar dat is toch mijn eer te na.

Geen opmerkingen: