20 mei 2018

Gebarentaal en knuffelen

Lekker knuffelen met m'n jongste kleinkind, Ronja
En natuurlijk ging ik nog even bij m'n (klein)kinderen in Gouda langs; door het raam heen zag ik het hele spul lekker in de tuin; ze hoorden de bel niet, maar Joke kwam toevallig net naar binnen en deed de deur voor mij open. Lekker met Ronja geknuffeld en natuurlijk aanschouwd hoe Bram vooruitgang maakt met gebarentaal; dat gaat bij die hele kleintjes veel makkelijker dan leren praten alleen. Hij kan met z'n gebaren al heel goed duidelijk maken wat er bij hem speelt. Ontzettend leuk om te zien.
Ik ben zelfs blijven eten en was uiteindelijk volledig uitgewoond pas om half tien thuis. Het was me het weekend wel geweest! Lekker wijntje gedronken en als een blok geslapen tot 8 uur.
Bram en ik kunnen het uitstekend met elkaar vinden!

Geen opmerkingen: