23 mei 2018

De intercom doet het niet

Sinds een jaar of drie hebben we met de VvE nieuwe bel-installaties in de verschillende portieken; heel modern met een schermpje en elektrische deur opener. Maar ja, elektronica betekenet meer mogelijkheden en dus bedieningsproblemen. En wat is als gebruiker makkelijker dan direct de betrokken instantie in te schakelen met de melding: "doet het niet". En op de ALV met z'n allen piepen dat het "natuurlijk" weer niet goed geregeld is. Ik haal daar meestal maar m'n schouders over op; ik weet ook niet precies hoe die nieuwe installatie werkt en was bijzonder tevreden met de oude evenals mijn buurvrouw Kaat. Maar ja, de onvermijdelijke "alles moet anders show" moest draaien.
Het bestuur van de VvE, waar ik sinds kort ook weer deel van uitmaak werd zelfs "aansprakelijk gesteld" voor het niet functioneren van de intercom omdat daardoor een pakje niet bezorgd had kunnen worden?! Ik had nuchter geconstateerd dat de bewuste dame een wel erg grote broek aantrok en zich uitgesproken misdroeg; medebestuurslid Hisso was zo goed om de volgende dag naar het bewuste adres toe te gaan en constateerde dat er niets aan de installatie mankeerde.

Geen opmerkingen: