01 mei 2018

Trippel

In de entreehal van de flat hing een uitvoerig handgeschreven epistel van een buurvrouw; haar kat Trippel, een huiskat die nooit buiten komt was ontsnapt, althans niet meer aanwezig in haar woning; hij was van twee hoog naar beneden gesprongen kennelijk. Dat was haar enkele jaren geleden ook al eens overkomen en toen had ze hem de zelfde dag alweer naar huis kunnen brengen. Wonend op drie hoog had ik vanaf de balkons lopen speuren maar ik zag de zwarte kater helaas niet lopen. Evenmin bespeurde ik iets van "Trippel" zoals het beestje heette toen ik op de fiets in de buurt reed; niet speciaal op zoek, maar gewoon attent voor de buurvrouw.
Helaas, niets te zien. 's-Avonds hoorde ik buurvrouw om de flat lopen al zachtjes de naam Trippel roepend en ook de volgende morgen; had met haar te doen. Ik hoop maar dat Trippel nog tevoorschijn komt.

Geen opmerkingen: