16 mei 2018

Mooi Aartswoud

Vandaag op bezoek bij broer Henk en schoonzus Charlotte. Met de trein van 6.01 naar Utrecht CS, Intercity naar Hoorn en door naar Obdam. Daar stond de buurtbus keurig te wachten en die bracht mij naar Aartswoud, een piepklein plaatsje in de kop van Noord Holland. Het was vanaf de halte nog een half uurtje lopen; was er lang niet geweest en had hun huis eigenlijk dichterbij verwacht. Niet dat het een straf was om daar te lopen; prachtige sloten waarvan je kon zien dat ze niet vervuild waren; bermen met fluitekruid en andere bloeiende planten. Ik genoot er echt van. Aangekomen bij de kerk met de stompe toren vertrouwde ik het niet meer en belde even; het was inderdaad nog een stuk verder. Toen ik er bijna was zag ik een auto met daarin mijn eigenwijze broer die me toch maar even wilde komen ophalen. Nergens voor nodig natuurlijk.
Als gezegd hadden we elkaar lang niet gezien en ik had natuurlijk best veel te vertellen met name natuurlijk over onze drie "nieuwe dochters". Maar ook over de kleinkinderen en onvermijdelijk over het verleden; "pa en moe" gingen uiteraard over tafel. We denken met warmte aan de tijd van de Josephus Jitta straat en ook later.
Op station Hoorn stonden de locomotieven van de
museumlijn Hoorn-Medemblik op te warmen.
We aten wat van de nassi; was volgens Henk niet scherp genoeg, maar zal er vanavond vast wel in gaan. Hij stond er op om mij naar station Hoorn te brengen; was ook wel goed want ik had een perfecte aansluiting en was voor m'n gevoel in een vloek en een zucht weer thuis. Lekker even bij Roos in de tuin nog wat zitten praten over wat we deze dag hadden beleefd.
Henk en Charlotte zijn ook grote notenliefhebbers en hadden twee interessante adressen:
www.basboernoten.nl
www.denotenshop.nl

Geen opmerkingen: