20 mei 2011

Tevreden

Aardbeien op het balkon met volle zon.
Als ik zo op een wat regenachtige 19e mei achter m'n PC'tje zit om gezellig te mailen en Bloggies te schrijven, terwijl het appeltaartje in m'n oven staat te garen, kan ik me zo tevreden voelen. Op m'n balkonnetje staan de aardbeien er prachtig bij. Ze hebben de koude winter en het droge voorjaar prima doorstaan. Vanaf maart ben ik ze gaan begieten en daar geven ze me nu dankbaar hun vruchten voor.

De bloeiende tijm op m'n achterbalkonnetje

Op m'n achterbalkonnetje staat de tijm in bloei; ook zij heeft de winter en de droogte overleefd. Zojuist heb ik een omelet gebakken met champignons uit Vaals en wat tijm van m'n achterbalkonnetje. Lekker op zelf gebakken boerenbrood, gemaakt met biest, dus lekker zacht. Dat is toch wel genieten voor een smulpaap als ik ben.

Dampend vers appeltaartje
En dan gaat het rinkeltje van de wekker: de appeltaart is klaar. Snel via de chat zoon Hugo op de hoogte gebracht, want die is er gek op en krijgt zijn deel als hij vandaag tijd heeft, maar dat lukt vast wel. Wat is die electronische communicatie toch makkelijk; had ik niet gedacht toen ik er in 1982 mee begon bij de SSDZ in Delft. Roos komt straks lekker koffie drinken; voor haar heb ik het taartje gebakken.

Geen opmerkingen: