14 mei 2011

Het kerkje van opa Tom

Posted by Picasa
Heel wat jaartjes geleden was ik hier in de kop van Groningen met mijn voormalige buurman Tom Kuiper, voor de kinderen "Opa Tom". Goede buurman die in tijden van grote drukte binnen het gezin z'n steentje bijdroeg. Hij bracht Joke, onze oudste zeker een hele winter lang naar de kleuterschool nadat nummer vier het levenslicht had aanschouwd. In die tijd forenste ik, zodat Anneke er de hele dag in haar eentje voorstond. 
Dit kerkje betekende veel voor Tom, die oorspronkelijk uit het Groningse platteland voortkwam. Hij liet me bij die gelegenheid de sloot zien waarin hij met een vlot de liefde voor het water had leren kennen. Maar dit kerkje ten Noorden van Appingedam was hem het dierbaarst. Later heb ik het nog eens opgezocht en aan Tom gedacht.

Geen opmerkingen: