15 mei 2011

Kaiser Karls Bettstatt


Het verhaal gaat dat Keizer Karel de Grote ooit de nacht doorbracht hier bij deze steen. Het is in de buurt van Müzenich in de Eifel bij Monschau. Het is een markante rots die ik vanaf mijn eerste bezoek hier aan de Eifel ergens begin tachtiger jaren al heb leren kennen. Deze oude foto moest toch een keer op de Blog geplaatst worden om dit favoriete wandelgebied van mij eens te markeren. 
Mijn eerste grote wandeltocht langs de Helle was in 1986 met Dick, precies in de week dat Tsjernobyl ontplofte. Het was prachtig weer die week, hetgeen Dick wat ironisch de omschrijving "een stralende tocht" ontlokte.
We zouden van Eupen naar Monschau wandelen maar ik was zo moe dat we niet verder kwamen dan Müzenich. Van die tijd herinner ik me nog deze rotsformatie en het hotelletje zur Buche, aan de rand van de Hautes Fagnes. Later kwam ik geregeld hier in de buurt en overnachtte altijd in Hotel Hirsch in Kalterherberg, vlakbij Müzenich, altijd in "zimmer acht", naast de badkamer met ligbad.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: