28 juni 2010

Tòch voetbal gekeken!

Dat was me het weekje wel afgelopen week. Donderdag 24 juni nauwelijks geslapen en wèl in Heeze met een groep kinderen over de Strabrechtse heide. Nog een gloeiend hete wandeling gemaakt en doorgereisd naar Vaals. Vrijdag een schitterende wandeling rond Vaals gemaakt, met zinkviooltjes en heel veel vlinders. Zaterdag door naar de Eifel en daar heerlijk gewandeld; wat is dat toch een vergeten vakantieland zo vlak over de grens. Vroeger gingen daar heel veel Nederlanders met vakantie naar toe. Het is er nog steeds zo mooi als toen en je kunt er nog heel erg goed onderdak vinden en lekker eten. De Eifel, maar ook de Moezel, vlak bij en zo ontzettend mooi nog steeds.
En zondag natuurlijk de voetbalwedstrijd; Duitsland tegen Engeland. Wij wisten van niks, maar hoorden bij navraag dat het om deze beladen wedstrijd zou gaan. Ik heb mijn knal-oranje vrijwilligers shirt van Staatsbosbeheer aangetrokken en heb me met een lekker glas bier tussen de Duitsers gemengd. Ze moesten soms wel lachen om die rare Hollander. Schitterend zoals het Duitse team revanche nam voor 1966. Ik kan me die wedstrijd nog herinneren; mijn allereerste voetbalfinale, geconsumeerd met mijn toenmalige aanstaande schoonvader in de wereldplaats Norg in Drente, tijdens een vakantie. Ik wist niet meer waarom, maar het was toen volstrekt onterecht dat Engeland had gewonnen. Nu kun je dat historisch gebeuren natuurlijk weer overal nalezen. Grappig hoe de historie zich nu heeft herhaald met een onterecht afgekeurd doelpunt, maar nu voor Duitsland. Maar de gerechtigheid is dan toch na 44 jaar gekomen. Afgesproken dat ik een eventuele finale Duitsland tegen Nederland in de Eifel ga bekijken!

Geen opmerkingen: