23 juni 2010

SFT

Afgelopen zaterdag hadden we het derde weekend met Slow Food Thuis. Het was in Utrecht bij Rob. De stad was nog in rep en roer vanwege de "overwinning" op Japan. Ik heb eerlijk gezegd meer met lekker eten dan met voetbal.
Lisa had af moeten zeggen en dus waren we met vijf personen. SFT is toch wel het summum van SF plezier; zo gezellig met een aantal gelijk gestemden aan tafel en praten over lekker eten met alles wat erom heen speelt. Voedsel kilometers was zo'n onderwerp. Carien en Michiel hadden over de hele wereld gezworven en vertelden dat ze zo lekker vis hadden gegeten ergens op de Kaap Verdische eilanden. En kreeft in New Foundland. En, noem maar op in allerlei verre oorden als Nieuw Zeeland. Ik heb zelf ooit besloten dat Europa groot genoeg is en dat ik me daar toe zal beperken. Toen even later de voedsel kilometers ter sprake kwamen heb ik wel hilarisch zitten lachen over waar we ons eigenlijk druk over maakten met al dat gereis. En dan beweert de buitenwereld dat we een wat elitair clubje zijn van smulpapen; hoe komen ze erbij? Maar ik heb een ontzettend gezellige avond gehad. Rob had heerlijk gekookt van allerlei lokale produkten als een meer dan heerlijke kersensorbet, een pasta met zelf-gepelde garnalen en een heerlijke mul uit de noordzee. Complimenten voor de kok.

Geen opmerkingen: