19 november 2023

Wat een afwas

 

Heksenkring van paddenstoelen

Natuurlijk stond de keuken vanmorgen helemaal vol met af te wassen vaat, ik had mij voorgenomen om dat vanmorgen allemaal weg te werken. Maar eerst ontbijt maken natuurlijk lekker met thee en veel vers sinaasappelsap, er waren nogal wat sinaasappels overgebleven van gisteren. Het rozijnenbrood dat ik afgelopen maandag had gemaakt ging er goed in, maar ja toen moest ik toch echt aan de afwas. Roos had verteld over haar geweldig inspirerende dag van gisteren waarin zij tal van muziekliefhebbers had gesproken waaronder een dirigente van een dameskoor die haar vroeg of ze misschien ook "iets" had voor een dameskoor, d.w.z. een compositie waar een amateur dameskoor mee uit de voeten zou kunnen. Nou dat wilde Roos wel en ze ging vanmorgen terwijl ik aan het afwassen was met een bestaande compositie aan de gang om die enigszins aan te passen. Ik hoorde de klanken van de computer soms boven het geluid van het afwassen uit. Dat was overigens wel een forse klus waarvoor ik tot twee keer toe schoon afwaswater moest maken, maar toen was het ook wel gebeurd. Tussendoor was ik wel even wat gaan uitrusten in de kamer, maar er kwam toch een eind aan. Intussen hadden we wel weer trek maar vervolgens gingen we aan de wandel in "het bos", gewoon mijn dagelijkse rondje voor de wintermaanden als ik thuis blijf. Gisteren had ik een fraaie heksenkring zien staan en die wilde ik Roos wel laten zien dus eindigden we ons rondje bij de Schapendrift waar zich drie heksenkringen bevonden, een bijzonder fenomeen vind ik wel.

Geen opmerkingen: