15 november 2023

Valt best mee allemaal

 En vandaag eigenlijk niet zoveel aan voorbereiding voor de grote dag, de varkenspoot uit de bouillon gevist en het vlees van de botten gehaald en in de koelkast gedaan; het lamsvlees uit de pan gehaald en in blokjes gesneden en eveneens in de koelkast gezet, verder eigenlijk niet zoveel hoeven doen, de voorbereidingen zijn nu wel zo'n beetje klaar.
Gisteren had ik ook al uitgebreid ingeslagen bij boer Dirk, melk en boter met name, en bij de Koopman genoeg eieren want als nagerecht wil ik zaterdag lekker vla maken met volle melk. Eigenlijk had ik nog spektaart willen maken als voorgerecht, maar dat leek me wat overdreven; even Anna gebeld en die was dat met mij eens. Nou ja, dan heb ik afgelopen vrijdag voor niets spek gekocht, komt wel goed.

Geen opmerkingen: