13 november 2023

Twee broden gebakken

 Deze week zou geheelin het teken staan van aanstaande zaterdag, die dag heb ik een diner georganiseerd met twee stellen, Anna en Mike en verder Marjorie en Hugo, beide stellen zonder kinderen zodat ze eens rustig met leeftijdsgenoten konden praten zonder verhalen over "het grut". Maar dat betekende voor deze bejaarde toch wel een hele organisatie, maar de voorbereidingen zou ik over deze hele week gaan verdelen. Vandaag hoefde ik slechts twee broden te bakken en e.e.a. aan vlees uit de vriezer te ontdooien te leggen.
Roos had na onze wandeling bij Vollenhove nog een zak tarwemeel voor me gehaald bij de molen in Olst, bijzonder goed meel en op steen gemalen, topkwaliteit. Daarvan bakte ik bij thuiskomst een volkorenbrood en een rozijnenbrood, beide met zonnebloempitten en walnotenbrokjes.

Geen opmerkingen: