23 november 2023

Toch maar niet gezongen voor onze Vaolse vriend Dick

 Vandaag is onze goede vriend Dick jarig, ik had met Roos afgesproken dat we het "Er is er 1 jarig, hoera hoera!" zouden inzingen in WhatsApp en hem dat deze dag opsturen, maar het was ook de dag van de uitslag van de verkiezingen en die gaven ons niet het gevoel dat Dick, noch wijzelf aanleiding voelden om te gaan zingen. Maar we appten wel uitgebreid met elkaar. Menigeen is ontdaan over de uitslag of verwacht er juist heel veel van, mijn ervaring is dat het schip van staat iets is als een mammoet tanker die je wel kunt proberen bij te sturen maar toch vooral voortgaat om reeds ver tevoren ingeslagen route, daar verandert natuurlijk best wat door, maar je kunt zo'n schip niet makkelijk de andere kant opsturen. Zal wel meevallen met de noodzakelijke coalitievorming. We gaan het beleven in ieder geval. 
Het was een prachtige dag, net als gisteren en ik had eigenlijk best aan de wandel gewild, Roos had nog werklieden over de vloer om een raam te vernieuwen en uiteindelijk ging ik inderdaad naar het station met het plan om in ieder geval even naar Dalfsen te gaan naar de slager met die enorme sortering aan gedroogde worsten, al was het maar voor de erwtensoep en de kinderen van Joke, de grote worst liefhebbers. Het zou anders lopen want door een seinstoring reed de trein die ik naar Zwolle had willen nemen niet. Die ging naar Olst en keerde daar, om terug te gaan naar Zwolle, dus zat ik mijn tijd uit op het statiob en eenmaal in Zwolle vond ik het wel best en ging naar Bilthoven. Daar heb ik niet veel meer gedaan dan de bouillon te verwerken tot linzensoep en met Roos op stepbridge een paar rondjes te bridgen. Ik begin er voor de zoveelste keer wat meer aardigheid in te krijgen gelukkig; Roos doet het zo graag.

Geen opmerkingen: