04 november 2023

Het proto protocol

 Aanstaande maandag gaan Roos en ik weer naar het FIOM om kennis te maken met een nieuwe donorzoon, elke keer weer een spannend gebeuren! Bij de bijeenkomst ter gelegenheid van mijn 75e jaar, afgelopen 18 maart hebben we met z'n allen gesproken over wat verbeterd zou kunnen worden in dit kennismakingsproces aangezien het erop leek dat enkele ontmoetingen niet tot het gewenste resultaat hadden geleid ten gevolge van de gevolgde procedure. Het voorstel was vooral veel meer tijd inbouwen en vooral de gang van zaken over te laten aan de wensen van het donorkind. Roos had dat gegoten in een proto protocol dat zij zowel aan mij als aan Asbjörn voorlegde. Asbjörn stelde voor om het allemaal nog iets strikter in te kleden en ik dacht er zo het mijne van. Natuurlijk heb ik inmiddels vaak met het bijltje gehakt en de ontmoetingen lopen allemaal zo verschillend en de uitwerking is vrijwel steeds positief dat ik vooral een gevoel heb van: "komt wel goed". Maar nam we wel voor om de belangrijkste punten wel degelijk toe te passen, zoals niet te emotioneel, beetje terughoudend en proberen om niet de nadruk te leggen op de familiaire relatie die er natuurlijk niet bestaat. Maar ja, de wens om kennis te maken komt niet uit de lucht gevallen en als donor ben je ook maar een mens.
En maandag gaat het weer gebeuren!

Geen opmerkingen: