18 maart 2023

Geen paling

 

Roos met Stijn

Aanvankelijk had ik er absoluut geen zin in om vandaag naar de boerenmarkt te gaan zoals Roos me voorstelde. We zouden gerookte paling gaan kopen voor morgen, de ontmoetingsdag bij mij op de flat met al m'n kinderen. Maar later bedacht ik mij dat het juist wel af zou leiden om vandaag bezig te zijn. Ik had alles wel zo'n beetje voorbereid, spektaart en krentenbrood gebakken en ruim inkopen gedaan mede op advies van Joke dus eigenlijk kon ik best gaan. Dus gisteravond naar Wijhe, bijtijds opgestaan en met de trein van 8.30 naar Zwolle en door naar Ommen. Lekker stuk door het bos gewandeld naar Vilsteren naar de boerenmarkt. Een streekproduct gekocht, een Hanzekoek en verderop een potje kastanjehoning en iets te eten, maar geen paling. Naar bleek was de kraam niet bemand wegens ziekte. Dus onverricht ter zake terug en door naar Bilthoven. Ik ging even bij de onvolprezen Volendamse viswinkel gefileerde paling halen alsmede gerookte zalm voor morgen. Nu had ik echt alles in huis voor de grote dag. Afwachten maar.
`s-Avonds gingen we nog op kraamvisite bij Hisso en Mariska om hun inmiddels 7 weken oude baby Stijn te bewonderen. Ach wat waren de ouders blij met hun borelinng. Leuk om m'n buurman als jonge vader enthousiast te horen vertellen om zijn vermoeiende avonturen met zijn zoontje. 

Geen opmerkingen: