04 maart 2022

Verschil van het onderscheid

 Het is een uitdrukking - geestig bedoeld, en terecht! - van wijlen mijn derde schoonmoeder, de moeder van Roos. Ik vind hem erg op z'n plek daar waar het mijn bridge capaciteiten betreft. Speel ik in de club bepaald niet geweldig, daar gaat het met stepbridge steeds beter; en hoe zou dat komen? Niet alleen doordat ik het met mijn wat problematisch gezichtsvermogen onvoldoende kan zien als de speelkaarten verder weg liggen wanneer ik moet spelen; misschien door de afleiding door de fysiek aanwezige tegenpartij?
Het ligt me veel beter om de kaarten gestructureerd voor me te zien en in volle concentratie vanachter mijn beeldscherm te bedenken hoe ik het spel het beste kan afspelen. Voor het bieden maakt het niet zo veel uit. De voorkeur voor het beeldscherm is vast het gevolg van ruim 40 jaar met een personal computer werken; reeds in 1982 kreeg ik, werkzaam bij de SSDZ in Delft, door toedoen van het toenmalig hoofd van de afdeling automatisering de eerste PC, een Olivetti M24 in de maag gesplitst. En dat heeft mijn IT carrière een enorme boost gegeven, gecombineerd met de kennis van mijn goede vriend Dick en de visie van dhr Oomen, toenmalig directeur van het ziekenfonds, waardoor een fantastisch automatiseringsproject voor de huisartsen in de regio kon worden vormgegeven.
En dan nu kennelijk met bridgen; het verschil van het onderscheid!

Geen opmerkingen: