14 maart 2022

Gezellig met Dick aan de wandel

 

Een fraaie mergelbult in het landschap
Vlgs Dick de "Wolfskop" geheten

Roos had vandaag wat te doen in Wijhe en ik had aangegeven dat ik vandaag graag met vriend DIck uit Vaals aan de wandel wilde. Dick vond het ook een goed idee en had verder geen afspraken en zo ontmoetten we elkaar bij het busstation van Gulpen. Dick had een track gestuurd als voorstel met uitnodiging om samen te gaan wandelen; kennelijk ook weer een mogelijkheid in Komoot; het is zo'n ontzettend handige app. Toen ze mij vroegen of ik een review wilde schrijven had ik dan ook geen enkele moeite om aan die vraag te voldoen. Het aantal toepassingen is legio. Zo heeft Dick er een hele wandelgroep, met afspraken en voorstellen mee aan de gang gekregen; Roos maakt ingewikkelde tracks; ik ben daar niet handig in maar doe gewoon rechttoe rechtaan tracks. Maar als je wat gaat spelen dan ontdek je meer. Zo heb ik gisteren tijdens het verblijf in de Schaepkens "Truus" geïnstalleerd, oftewel de spraak controle. Nu kan ik een track lopen en hoef ik niet steeds meer te kijken op het schermpje; "Truus" zegt me wanneer ik naar rechts of naar links moet en maakt me erop attent wanneer ik desondanks verkeerd loop; bijzonder makkelijk dus en in keurig NLs. Overigens had ik liever "Marieke" gehad, zo'n zoet Vlaams sprekende stem zoals ik met Peter C. had tijdens onze auto trip door Los Angeles; wat hebben we toen gelachen trouwens met de Rolling Stones en Route 66. 
Als gezegd begonnen Dick en ik op busstation Gulpen en waren beiden duidelijk in ons sas om elkaar weer te zien. Het was dan ook een bijzonder geanimeerde dag; Dick had voor koffie met speculaas en berenspek gezorgd; hij gaf me zelfs nog een paar mini tomaatjes mee voor onderweg. Hij spaarde mij zodat het uiteindelijk niet meer dan 12 km werd toen ik in Cadier de bus kon nemen. Ik was weer aangenaam vroeg thuis en kon nog boodschappen doen bij de Koopman. Veel meer dan dat en wat opgewarmd te eten kon ik niet opbrengen. Die drukke en zeer actieve dagen van de laatste tijd braken me op; ik lag er al om een uur of acht in en kon niet veel meer dan twee bladzijden in de Ilias lezen. Heerlijk geslapen dus. 

Geen opmerkingen: