11 maart 2022

Roeping gemist

 

Als Oppertaartsnijder aan het werk


Onder deze kreet verkreeg ik vanmorgen vroeg al deze foto. Het was gisteren weer Eilandspolderrietruimdag met de vrijwilligersgroep Eilandspolder, inmiddels aangegroeid tot een kleine twintigtal lieden die zich om half negen verzamelen bij de werkschuur van SBB teneinde krachten op te doen om er tegenaan te gaan. En om daar de nodige energie voor op te doen is er taart. Jarenlang voorzien door onze sponsor Corinne, die dat verzorgde omdat ze zo'n waardering had voor onze inspanningen om deze schitterende polder, dit ongeëvenaard mooi stukje Holland qua natuur op orde te houden. Inmiddels is zij niet meer onder ons, maar enkelen van de groep vonden het zo'n leuk signaal van saamhorigheid dat we "de taart" tot traditie hebben verheven; Kees heeft een financiële constructie bedacht waarmee we dit konden volhouden. 
En zo haalden Ab en ik gistermorgen de taart vroeg op bij de banketbakker in de Rijp. We waren als altijd de eersten die bij de werkschuur aankwamen en ik had weer de eer om de taarten, die nogal rijkelijk met slagroom waren overgoten aan te snijden. Daarbij bleef nogal wat van die verrukkelijke zoetigheid aan mijn vingers kleven. Bij die gelegenheid maakte Ab deze foto en stuurde die naar mij op. Dank Ab!

Geen opmerkingen: