12 maart 2022

Nu naar Meerssen

 

Roos bij de mergelgroeve

Gisteren was ik al vrij vroeg op pad gegaan; ik had de Intercity van ietsover 9.00 uur naar Maastricht.Ja ja, opnieuw naar de Schaepkens voor een drietal dagen heerlijk wandelen en de avonden niet vervelen maar leren incasseren, oftewel een Bridgeweekend met Dekker Bridge in Valkenburg. Ik had een wandeling naar Valkenburg gemaakt met behulp van Komoot; moest omgeveer 10 km worden en dus begon ik bij station Maastricht Noord. Het eerste stuk was niet om over te juichen, maar zodra je de snelwegen achter de rug hebt is het bijzonder. Ik kwam in een stuk bos waar de stilte heerste en het vogelgezang zich aanhief. Enorme mergelgroeves waar ik al eens met Roos was geweest en uiteindelijk bij de Geul en door het schitterende dal. In Valkenburg aangekomen zag ik de plukken gras nog hoog in de hekken zitten; het is een enorme overstroming geweest. Het was een heel bijzonder grote hoeveelheid water die ineens uit de heuvels kwam aangezet.
Ik haalde Roos op van station Valkenburg en we gingen samen naar het hotel. Ik stelde haar voor om vandaag samen deze wandeling de andere richting op te maken met overslaan van het stuk bij Rothem. Nou dat heeft Roos natuurlijk handig voor elkaar gekomoot en zo liepen we vandaag weer door het Limburgse landschap te genieten. In Meerssen pakten we de trein naar Maastricht om voor mij een zomerbroek te kopen; het was echt te warm voor de dikke gevoerde winterbroek die ik droeg.

Geen opmerkingen: