12 oktober 2021

Viel gelukkig mee

 

Lekker op de schommel

Joke belde me gisteren of ik vandaag alsjeblieft wilde komen om de kinderen, Bram en Ronja bezig te houden; ze was behoorlijk grieperig en zag het niet zo zitten in haar eentje met die twee druktemakers. Natuurlijk doe ik dat graag. 
Roos had nog een stuk droge worst liggen; zonder dat durf ik echt Ronja niet onder ogen te komen; ze is net zo gek op droge worst als ik en ook Bram is er behoorlijk gek op. Aangezien ik de afgelopen dagen niet aan mijn dagelijkse portie wandelen was toegekomen ging ik wat vroeger de deur uit en liep door het dorp naar het station. Onderweg zag ik een tafeltje met daar op een paar zakken met appels. En ik vind het altijd zo leuk om gewoon aan de straat eieren, fruit of groenten te kopen van particulieren dat ik Roos even belde om haar op de hoogte te brengen. Duurde even voordat ze uit mijn onsamenhangende uitleg kon opmaken waar deze lekkernijen zich bevonden. Later appte ze me dat ze inderdaad appels had gescoord. Ondertussen liep ik stevig door tot het tijdstip dat de trein naar Zwolle binnen reed. Met de Intercity via Utrecht naar Gouda en keurig op de afgesproken tijd, 13 uur was ik bij Joke. Tussendoor had ze me nog ge-appt dat het vandaag veel beter met haar ging dan gisteren; ik appte terug of ik dan wel langs zou komen, maar dat werd door dochter en kleinkinderen erg op prijs gesteld en zo zat ik de hele middag en gezellige avondmaaltijd bij het dochterlijk gezin. Ze was inderdaad behoorlijk opgeknapt; het viel gelukkig mee; we gingen er zelfs met de kinderen op uit naar zo'n open speelplaats voor jonge kinderen met schommel en glijbaan. Op de foto is duidelijk dat dochter en de kids het daar erg naar hun zin hadden. Ik stond een beetje te kleumen en probeerde te voorkomen dat Ronja bij het klimmen op de glijbaan op haar snuitje naar beneden zou schuiven.
Na het eten heb ik nog een stevig stuk gelopen naar het station.

Geen opmerkingen: