17 oktober 2021

Genieten van het leven

 De groep donorkinderen heeft het idee opgepakt om voor de nieuwe halfbroer een door alle betrokkenen samengesteld informatie brief op te stellen. De donor (ik dus) hoort daar uiteraard ook bij. Ik heb mij eigenlijk beperkt tot het geven van de link naar het interview dat in 2018 van mij is opgenomen en dat ik heb geplaatst op internet met hulp van vriend Dick. Dat filmpje had ik lang niet meer aangehoord, maar ik kon het echt gisteren niet laten om het weer te beluisteren. Het raakte mij toch weer, vooral het laatste deel van het interview waarbij ik op verzoek van de interviewer wat vertel over mijn grote liefde voor muziek en daarbij ook voor zang. Ik zong zelfs voor en wel die prachtige strofe uit de Altrapsodie van Brahms, die ik zo roerend mooi vind, met name die oude opname, in 1949 gezongen door Kathleen Ferrier. En tot mijn eigen verbazing rolden de tranen weer over m'n wangen. 
Voor de rest was het verhaal vooral een explosie van levenslust; als een waterval hoorde ik m'n eigen stem verhalen over mijn verleden, mijn liefde voor muziek en vooral voor lezen en het opdoen van kennis. Zoals ik daarin ook met nadruk zei in 2018: "ik ben een levensgenieter", en daar ben ik het nog steeds mee eens.

Geen opmerkingen: