10 oktober 2021

Kennismaking met Asbjörn

Samen op het balkon van de flat. Foto gemaakt door Roos

Eindelijk is het er van gekomen. Iets minder dan een jaar geleden meldde Asbjörn zich als donorkind. De match was duidelijk en we hebben direct uitgebreid met elkaar en ook binnen de groep met de andere donorkinderen ge-appt. In de maanden daarna heeft hij zich gemanifesteerd als goed communicator; zonder dat we elkaar kenden heeft hij het contact onderhouden met Roos en mij, met de andere donorkinderen en zelfs met mijn viertal, en dat tot wederzijds genoegen. Maar we hadden hem nog steeds niet in levende lijve ontmoet. Gelukkig is die leemte vandaag gevuld. Toch behoorlijk onverwacht had hij een gelegenheid gevonden om naar NL te vliegen en vandaag kwam hij langs bij mij op de flat. Die was door de verandering van afgelopen week in mijn ogen om door een ringetje te halen dus kon ik hem met een gerust hart ontvangen.
De eerste ontmoeting vond plaats op station Bilthoven. Roos en ik liepen door het bos naar het station en waren ruim op tijd ter plekke. En daar kwam hij aan; we groetten vanuit de verte met een handzwaai en daarna met een hug die door Roos ook werd vastgelegd. Met z'n drieën liepen we via het bos naar de flat. Om 11 uur ontmoetten we elkaar en we hebben met z'n drietjes buitengewoon geanimeerd met elkaar zitten praten en eten tot het om een uur of half tien tijd werd om weer naar Rotterdam terug te gaan. Roos bracht hem met de fiets naar de bushalte. Wat was dat een fijne dag geweest. We sloten de dag af met een borreltje en een gelukwens voor de toekomst.  

Geen opmerkingen: